Shammylove

Posted: April 9, 2010 in News

7. april var en stor dag for shammies, da ble nemlig de første class changes for shamans i Cataclysm annonsert. Jeg ble ganske så begeistret, og bare litt skuffa.

Begeistret fordi:

♣ Vi får Healing Rain “An area-effect heal-over-time (HoT) spell that calls down rain in a selected area, healing all players within it“.  Høres herlig ut!

♣ Spirit Link “You will be able to link targets together so they share damage“.

♣ Unleash weapon “Unleashes the power of your weapon enchants for additional effects

♣ Spiritwalker's Grace “When this self-targeted buff is active, your spells are no longer interrupted by movement and possibly even by your own attacks. This will give shaman of all three specs another way to heal or do damage when it's necessary to move in both PvE and PvP“-  ædda bædda druids, nå kan vi også heale mens vi løper fra skumle adds og painful aoe.

♣ Earthquake “Elemental talent for targeted and persistent AoE”

♣ Searing totem: “We're also considering letting Elemental drop Searing Totem at range”

Litt skuffa fordi:

♣ Shammies kan ikke lenger dispelle poison, og cleansing totem forsvinner (Hvorfor kunne de ikke heller fjernet det merkelige Sentry Totemet?). Jeg liker å dispelle, så det blir litt trist.

♣ Kommer til å savne mp5.

♣ Elemental shammies har ikke hit på gearet sitt lenger. Mao, vi må dele alt mellom oss. Argh!

Jeg har festet meg mest med hva som skjer med resto / elemental shammies, siden jeg kun har prøvd melee (enhancement) en gang og det gikk på trynet. Bokstavelig talt. Men for shammieelskere er alt oppsummert her!

Andre klasser har også fått presentert en liten forsmak:

Jeg må bare innrømme at jeg gleder meg voldsom til Cataclysm. Håper jeg kan gå enda mer inn for å bli en av de beste shammy healerne på serveren 😀

Har du sett noen endringer for din klasse? Hva synes du?

Comments are closed.