Min første kjærlighet

Posted: March 24, 2010 in When afk

Det er sent…

Får ikke sove. Sitter i sengen og surfer. Hører på samme sangen om og om igjen. Synes den er så nydelig. Husker fortsatt jeg så Morten Harket på tv første gang. Jeg var 7 år og MTV på kabeltv var hot, hottere, hottest. Vi hadde en au-pair som tilbrakte dagene med musikkvideoer i bakgrunnen. Jeg syntes hun var superkul, med skulderputer, tupert hår og blå øyenskygge. Iblant fortalte hun om hvilkne band som var bra, og hvilkne som ikke var det. Fremmede navn med vanskelig uttale. Madonna. Iron Maiden. Bon Jovi. Og a-ha.

Jeg hadde knapt nok begynt på skolen, men når jeg så mannen med de høye kinnbena, smale øynene og mørke krøllene på skjermen, var det ingen tvil. Jeg var forelsket. Morten Harket var den jeg skulle gifte meg med, ingen tvil om det. Vel. Morten Harket ble gift, men det var dessverre ikke med meg. Hverken første eller andre gangen. Jeg fikk derimot oppleve å sitte ved siden av ham på et fly en gang. Jeg var 12, fløy alene for å besøke faren min som bodde i utlandet, da han dumpet ned i setet ved siden av meg med et stort smil og et herlig “hallo”. Jeg ble så sjenert at jeg under resten av turen satt og stirret ut av vinduet med løpsk puls, dessverre klarte jeg ikke å komme opp med noe vettugt forsøk på konversasjon. Men jeg fikk miniposen hans med peanøtter, og den sparte jeg på i mange, mange år etterpå.

Har siden sett han live flere ganger, og selv om jeg ikke besvimer ved synet og føler at hjertet skal briste, må jeg si at gruppa rocker big-time, og at Morten, som nå er over 50, fortsatt får meg til å tenke “wow”. Og det har ingenting med World of Warcraft å gjøre!

Liker du a-ha? Noen spesielle preferanser av låtvalg? Håper dere får sove bedre enn meg 🙂

Comments are closed.