Gylne tider…

Posted: March 18, 2010 in Tips

Sånn rent gullmessig. Iallefall for meg. Ettersom flere og flere guilds gjør progress i ICC, øker stadig behovet for nye gems og enhchants.

I TBC var jeg tidlig ute med å skaffe meg epic flapp-flapp, og fikk mange spørsmål om hvordan jeg hadde klart å farme de 6000 eller hva det nå var. Jeg raidet ikke på denne tiden, så jeg hadde masse tid til å skinne beasts og selge matsene. Men kjedelig var det jo. Nå er det ikke lenger noe stort å ha en epic flying mount, men 5000 gull er fortsatt noe som merkes på lommeboka.

Jeg har litt ulike metoder for å farme gull, men de fleste krever minimalt med tid og innsats. Det jeg tjener absolutt mest på er epic gems. Fok ser ut til å gumle disse til frokost, forespørselen tar liksom aldri stopp. Jeg har professions for å utnytte dette maksimalt, men det skal jeg skrive litt mer om neste gang. I dag handler det om Wintergrasp, noe jeg oppdaget sånn ca 100 år etter alle andre. Jeg har alltid hatt innstillingen om at pvp ikke er noe for meg, siden jeg stort sett ligger død på bakken med en ond rogue dansende over liket mitt. Derfor himlet jeg med øynene og tenkte “so what” når noen annonserte at det bare var 5 minutter til Wintergrasp.

Nå er jeg en av dem selv. Med innebygd addon som hver andre time minner meg om at det er på tide å slutte med det jeg holder på med og oppsøke WG battlemaster. Hva hendte? Vel, jeg fant ut at honor = penger. Det finnes weekly quests i Wintergrasp, 5 stykker for å være nøyaktig. Hver av disse gir deg en klekkelig sum honor, gull samt Stone Keepers Shards. Istedetfor å bruke opp alle på en mammut som bumper og ikke kommer gjennom døra, kan disse veklses inn i honor.

2000 honor for 30 shards. Honor kan igjen veksles inn i epig gems hos quartermasteren i Stormwind (sorry hordies, jeg aner ikke hvor man går på den mørke siden). Det koster 10 000 for én epic gem i valgfri fagre. Denne bør helst kuttes av en jewelcrafter slik at den blir en gem med stats. Flere av disse kan selges for over 200 gull (iallefall på min server). Selv selger jeg fra 5 – 10 hver dag. Det blir penger av slikt.

I det siste har jeg fått så sansen for Wintergrasp at jeg har begynt å samle meg opp pvp gear for honoren, men dersom man ikke vil dette, er det mye penger å tjene i Wintergrasp. Moro er det også, bare man kommer inn i det 🙂

Leave a Reply

