Happy Ni Hao!

Posted: February 15, 2010 in Tips

Hallo alle sammen!

Det er en grå og kjedelig mandag kveld, men samtidig føles det litt deilig med mandag. Det er iallefall et sikkert tegn på at tiden går videre.

Jeg er på jobb og benytter som dere forstår tiden fornuftig. Jeg har flyttet til ny leilighet, og internettet er hverken optimalt eller stabilt, så inntil jeg fåt nytt adsl blir det ikke mye raiding- man kan ikke gjøre bosser i ICC med 2000 latency og 10 d/c i timen. Vel, man kan, men det er ikke populært hos raidlederne.

Inntil Telenor kommer og befrir meg fra naboens trådløse internett blir det defor i mellomtiden litt småquesting og farming.

Og apropos farming, visste du at det i disse dager er kinesisk nyttår? Det startet i går (søndag) og er visstnok en big thing i Kina som feires i fire dager i strekk, med pekingduck, sake og annet snadder. Eller, jeg har faktisk ingen aning, men jeg lar fantasien flyte.

Uansett. Poenget er at de siste årene har de fleste serverne i WoW opplevd noe merkverdig nettopp disse dagene: prisene på auction house har generelt gått opp. Etterspørselen på mats og ferdige produkter har gått opp. Hvorfor? Fordi det er såpass mange profesjonelle goldfarmers som jobber fra Kina. Og når disse er ute og feirer at vi går over i apens år eller hva det nå er vi gjør, betyr det at det er færre goldfarmers som miner, herber, skinner, you name it. Dette kan selvfølgelig variere fra server til server, og jeg vil absolutt ikke garantere at det hender, men dersom du skal ut og farme og / eller har en del mats / produkter (flasks, gems, etc) liggende, så kan det være en god ide å legge ut disse for salg nettopp i disse dager. Når katten er borte danser  som sagt musene på bordet. Lykke til! 🙂

Kinesisk farmingteam (multiboxing?) klar til aksjon
Comments are closed.