Speak up!

Posted: January 26, 2010 in Tips


Hallo!

Mens jeg jobber med innlegg om gull, tenkte jeg at skulle poste et bilde av mine nye headphones. Med mikrofon, såklart. Mitt forrige headset var råstilig og bra, men dessverre med en mikrofon som ikke fungerte helt som planlagt. Jeg hørtes enten ut som en liten mus 2 kilometer unna, eller som en rasende bjørn i ferd med å sluke mikrofonen. Kjekt med en mellomting! Kjøpte de på min forrige arbeidsplass, nemlig her. Er veldig fornøyd, de klemmer ikke mot hodet og har bra lyd. Mikrofonen fungerer så bra at hele guilden lurte på hvem i alle dager som snakket første gang jeg sa hallo.

    Meg i aksjon

Apropos å snakke i mikrofoner, jeg har prøvd 3 ulike programmer i forbindelse med raids. WoWs egen Voice Chat, som er nei-nei-nei, det høres ut som personen du prøver å snakke med står innerst i en hule, nær en motorvei med en 1200 omdreningers vifte ved siden av hodet. Umulig! Teamspeak fungerer sånn midt på treet, helt ok, men ikke noe å hoppe i været for. En del skurr og støy, og den får stemmen min til å høres ut som Mummipappaen. Jeg holder meg heller til Ventrilo, klokkeklar lyd, brukervennlig og aldri no surr. Tror jeg har opplevd at det ikke har fungert kun én gang på fem år.

Hva slags program foretrekker du? Bruker du mye mikrofon i WoW, eller er du den som foretrekker å type?

Comments are closed.