Moderne nostalgi

Posted: January 25, 2010 in When afk

Kom over denne artikkelen på VG Netts spillsider, og den vakte minner. Jeg elsket Wallybøkene da jeg var liten, eller Willy, som han het på norsk, og kunne sitte i timesvis og lete etter den høye fyren med briller og stripete genser. Faktisk ligner han litt på Stig-Helmer i Lasse Åbergs “Selskapsreisen” filmene hihi.

Måtte selvfølgelig skaffe meg “Wheres Wally” til iPhone (kjært barn har mange navn. I UK heter han Wally, i US Waldo). Det var verdt de 17 kronene. Fem små tiltenkte minutter ble plutselig til myyye lenger! Vet sannelig ikke hvordan det kunne hende.

Som VG Nett skriver, det er lagt inn en morsom funksjon hvor skurken kaster maling på skjermen om du ikke finner Waldo i tide.

Eneste jeg ikke forstår er dette sitatet:  “Hvor er Willy»-spillet passer nok best til barna” og “Alt i alt er «Where's Wally? The Fantastic Journey» et fint lite spill for de yngre”. Wut? Her må det være noe feil! 😛 Jeg hadde det iallefall kjempemoro!

Comments are closed.