Er jeg virkelig et dårlig eksempel?

Posted: January 21, 2010 in When afk

Jeg lurer på hvor mange ganger jeg har fått kommentarer som “get a life”, “nerd” etc på denne bloggen. Noen ganger tar også den som kommenterer seg tid til å skrive at jeg er et dårlig eksempel som oppfordrer til dataspill. At det er avhengighetsskapende og at “man kan dø av det”. Jeg kunne slettet disse kommentarene, men det vil jeg ikke. Ordet sensur er for meg et veldig negativt ladet ord, og jeg tar gjerne imot kritikk. Om jeg tar den til meg, derimot, er en annen sak, men jeg setter pris på en god debatt.

Derimot forstår jeg ikke helt hvordan jeg, som stort sett skriver om WoW, skal være et slikt dårlig eksempel for unge. 80 % av bloggene på blogg.no handler om klær, sminke og mote. Det finnes ikke grenser for hvor stæsja opp man skal være for en dag på skolen, for hvor mye penger som skal investeres for å få den riktige looken. Det å kalle seg “shopoholiker” er liksom trendy.

 Da jeg var 15 gikk vi i løstsittende jeans, collegegensere og joggesko. Ingen hadde løshår, extensions eller matchende pradavesker. Jeg er glad for at jeg ikke er 15 i år 2010. Det må være sabla tøft å leve opp til forventingene.

Derfor forstår jeg ikke at det å skrive om dataspill skulle være verre enn å skape enda mer press på unge jenter ved å kringkaste for alle blogglesere hvor lykkelig de nye merkeklærne gjør meg, hvor tynn jeg har blitt etter den nye dietten min eller hvor utrolig vellykket jeg er som ser mer og mer fantastisk ut for hver dag.

Jeg kjøper ikke det resonnementet. Så jeg holder meg til å skrive om min hobby, med liten tro på at det skader noen. I dag så jeg forresten plenty av motereportasjer fra Golden Globe-utdelingen. Jeg er ikke spesielt opptatt av hvem som hadde dypest utringning eller gjorde et dårlig kjolevalg, men komikeren Mo'Nique fikk meg til å le. I en flokk av pr-kåte kjendiser som sikkert har brukt dagevis på å se mest mulig stunning ut for denne kvelden, løftet hun opp kjolen og viste yeti-leggene for hele pressekorpset. Så herlig å se noen som fortsatt har humor og selvironi i en slik forsamling! Me like!

Comments are closed.