Hitcap? Hvaforno?

Posted: January 15, 2010 in Raidtime!
Ikke alltid greit å vite

Først av alt; tusen takk for mange gode musikktips. I går fikk min Spotifyliste tillagt nye favoritter, akkurat hva jeg ønsket! Over til noe helt annet. Noe jeg ser mest av i trade / general chat er “Whats the hitcap for [insert random class]?” Så kommer det masse ulike svar og personen som spurte ender antakelig opp mer forvirret enn før. Saken er jo at det kommer an på ditt talenttre, spec, klasse etc. Og antakelig også formål. Dersom du har en level 80 som du hovedsakelig bruker for å farme herbs, er det vel strengt tatt ikke nødvendig å sørge for å nå din hitcap. Er du derimot en raider som er opptatt av å ligge høyt på damagemeter, vil du kanskje være capped. You cant crit of you cant hit, eller hva?

Hit er kort oppsummert det som reduserer muligheten for å ikke treffe / misse dine spells / attacks (ja, det blir mye norsk-engelsk her nå). Og det er som regel noe som er av mest betydning i raids eller pvp, er ikke liksom så nøye om du løper gjennom Utgarde Keep uten å være hitcapped.

Selv er jeg jo healer mesteparten av tiden. Da er det lett å huske hva min hitcap er: den er 0. Jeg behøver ikke være redd for å ikke treffe, siden jeg ikke gjør noe dps whatsoever. Men jeg har jo et offspec, og selv om jeg sjelden bruker det, er det vanvittig moro når jeg først kan gjøre litt dps. Hva er vel mer morsomt enn å se haugevis av gule tall bare popp-popp-poppe opp på skjermen?  Derfor vil jeg jo gjøre så mye som mulig og har sørget for å nå min cap.

Det var altså med stor lettelse at jeg fant denne kalkulatoren, som på en enkel måte regner ut hvor mye akkurat jeg behøver. Enkelt og greit! Kan anbefales til alle 🙂

Er hitcap i WoW noe å bry seg om? Stem på slutten av innlegget!

if (WIDGETBOX) WIDGETBOX.renderWidget(‘6ed308fd-7c58-4333-bb46-053cf7bdcd2a’);Get the Poll Creator Pro widget and many other great free widgets at Widgetbox! Not seeing a widget? (More info)
Comments are closed.