Musikk til raids?

Posted: January 14, 2010 in Raidtime!

I går hadde vi en diskusjon i guilden om for mye chit-chat over Ventrilo mens raiden pågikk. Det er egentlig bare raid leaderen som skal snakke, men blir jo ikke alltid sånn. Raidchatten skal også være fri for forstyrrende elementer. Derfor har vi laget en haug med subchannels, slik at vi kan diskutere ting som ikke angår alle.

Healerne har sin egen channel, der vi diskuterer hvem som skal heale hvem, hva, hvor etc. Tanksene har det samme, og det går rykter om at i hunterchannelen er det mer gossip enn det er diskusjon rundt hvem som skal misdirecte hvem. Må snike meg inn dit en kveld, altså.

Uansett! En av spillerne fortkalte at han ikke ble forstyrret av småprat på Ventrilo, siden han uansett hørte på musikk under raidingen. Han har uansett laget sin egen raid CD, men musikk han mener passer til dette formålet. Selvfølgelig ble det en diskusjon på hva folk mente var bra og ikke bra å ha som raidingmusikk. Dette var musikken som gikk igjen som bra:

* August Burns Red
* Slipknot
* Mudvayne
* Killswitch Engage
* Rage Against the Machine
* All That Remains
* Dragonforce

* Rammstein

Kjenner dere til noe av dette? Selv har jeg bare hørt om Slipknot og Rage Against the Machine, men så har jeg heller aldri vært noen musikkguru. Pleier som regel ikke høre på musikk i bakgrunnen, men må si jeg elsker Muse og har hatt på dem ved flere enn én anledning.

Denne låta fra siste cd synes jeg er veldig bra, og den gir meg absolutt lyst til å raide. Hva mener dere? Har dere noen bra raidingmusikk å anbefale til en musikknoob som meg? 🙂

Comments are closed.