Kraken fant meg!

Posted: November 17, 2009 in Around Azeroth

Jeg har alltid vært fascinert av monstre. Særlig de som påstås å eksistere. Dersom jeg ser en overskrift med “Nessie sett i Loch Ness”, kaster jeg meg over artikkelen for å lese mer…er det igjen en elefant på rømmen fra sirkus, eller er det ekte vare denne gangen?

Nessie er ikke noe tilfeldig utvalgt tilfelle, for jeg er mest av alt interessert i monstre som lever i vann- jeg har alltid elsket å svømme, jeg har dykkersertifikat og jeg har vært på haisafari, vanvittig spennende. Jeg har lastet ned Google Earth hvor du kan utforske havbunnen, og det er grøssende fascinerende, men også litt…skummelt?

Jeg ble her om dagen “Crusader Tribeca” i WoW, det vil si at jeg har fullført alle disse. Etter det fikk jeg nye dailies, og et av dem var å fly ut på en båt for å drepe noen bad guys. Mens jeg stod der og fektet vilt med daggeren min, hørte jeg en voldsom plasking bak meg. Jeg fikk nesten hakeslepp da jeg så rett inn i øynene på en diger kar med enorm munn, så nære at jeg kunne kjenne den delikate duften av krabbemoussen han hadde fortært til dessert. Var det en fulg? Nei. Var det et fly? Nei. Var det en fisk? Mnnnja? Det var Kraken!

Opprinnelig er Kraken et fabeldyr fra gammel folketro, et sjøuhyre som fiskere skal ha sett langs kysten av Norge, Island og Irland. Han har blitt sett både som en diger fisk, et sjøuhyre og en flerarmet blekksprut, men felles for alle observasjonene er at han har vært diger. Og ikke spesielt hyggelig, siden han liker å dra skip ned til bunnen av havdypet. Overtro eller sannhet, Kraken er en skapning som fascinerer meg.

Anyway! Jeg glemte jo tid og sted og ble stående og stirre på Kraken til han spylte meg ned med saltvann, hoppet opp i lufta for så å dykke ned i dypet. Neste dag fikk jeg i oppdrag å kaste spyd på Kraken, og hver gang jeg har gjort det siden er det med lettere gåsehud (ja, jeg er rar!).  Det er moro at en gjeng med pixler fortsatt kan gjøre meg skremt i et dataspill 😀

krakencollage

Comments are closed.