Om navn og rosa sløyfer

Posted: October 1, 2009 in Around Azeroth
mygirls

Jeg har skapt mange karakterer i World of Warcraft. Rent statistisk er det de færreste som har bevist seg å være levedyktige. Jeg har mine tre hovedkarakterer, og de har alle vært sentrale for meg i flere år nå. Jeg kan bruke utrolig lang tid på å bestemme meg når jeg skaper en karakter. Skal hun ha langt eller kort hår? Fletter eller hestehale? Grønt eller blått hår? Skal hun ha blåblek, solbrun eller lilla hud? Skrå øyne, store øyne, triste øyne? Når jeg endelig er fornøyd, gjenstår det aller vanskeligste: å finne et navn. Andre kan kanskje gjøre dette på 2 minutter. Ikke jeg. Jeg har funnet på navn som jeg har vært halvveis fornøyd med, og resultatet har blitt det samme: karakterene har aldri blitt spilt på og har blitt slettet før eller siden.

Min første “ordentlige” karakter ble en hunter night elf. Navnet jeg ønsket meg var “Solsikke”, etter samme dag å ha kjørt forbi en solsikkefarm. Dessverre var dette navnet opptatt. Senere skulle jeg havne i samme guild som denne Solsikke, som også var en nightelf hunter med identisk utseende som meg selv. Personen bak navnet skulle vise seg å ha bodd på samme sted som meg, like de samme tingene som meg samt en masse andre likheter. Tilfeldighet? Joda, men likevel noe å fundere over!

namesErstatningen for Solsikke ble “Liloo”. Dette kommer fra filmen “The 5th Element”, hvor Milla Jovovich spiller hovedpersonen Leeloo. De som har sett den husker sikkert “Leloo Multipass”. For de som ikke har sett den; hva venter dere på? Go, go, go!

Min andre karakter ble en warlock som fikk tildelt navnet “Lyn”. Dette syntes jeg var passende for en som driver og skyter ut shadowbolts og annet fanteri.

Min tredje karakter er min såkalte “main”, selv om denne er den yngste blant jentene i stallen min. Hun er en shaman, og jeg tenkte på totems og urstammer da hun ble laget. Ordet “tribe” slo meg, og muligens inspirert av navnet Rebecca, ble det endelige resultatet “Tribeca”.

En liten runde i Dalaran city med følgende spørsmål: hvordan kom du frem til navnet ditt? Jeg vil selvfølgelig også gjerne vite hvordan og hvorfor nettopp DU heter det du gjør i WoW- var det et tilfeldig valgt navn, eller ligger det mer bak?
names2

Minner også om at dette er verdens internasjonale brystkreftdag. Dersom noen spør om du vil støtte kreftsaken ved å kjøpe en vaffel, et magasin eller en liten rosa sløyfe er det absolutt verdt de få kronene det koster. Hvert år får nærmere 3000 kvinner diagnosen brystkreft. Det er få som ikke kjenner eller vet som en som har vært rammet av dette. Selv har jeg både kjøpt meg en sløyfe og karakterene mine bærer dem med stolthet.

Ønsker alle en god kveld!

Comments are closed.