Prrrrrr

Posted: September 10, 2009 in When afk
catframe

Forrige søndag kjørte jeg opp til Norge for å hente et lite nurk- lille Ronja på 12 uker. Dessverre er det ikke jeg som skal ha henne, men jeg har allerede vært og besøkt henne flere ganger siden hun kom til sine nye eiere, og hun er allerede husets lille herskerinne. Det første hun gjorde da hun kom til sitt nye hjem var å finne en hul gang under kjøkkenbenken, der smøg hun seg inn og ble sittende i flere timer. Vi prøvde å løfte opp benken og puffe henne forsiktig ut med en mopp, men skal si hun hadde lyd i seg, den lille frøkenen skulle ikke puffes noe som helst sted, noe hun ettertrykkelig erklærte ved å hvese vanvittig høyt.

Etter noen timer kom hun ut, og fant seg i løpet av natten godt til rette i huset. Hun sover krøllet sammenkrøllet som en liten fluffy ball i sengen om natten, fyker spinnvilt rundt på gulvet om dagen og forsøker å fange alt og alle. Jeg har kloremerker oppetter hender og armer, men kan ikke ta hensyn til det, hun er for bedårende.

privacycat

Selv har jeg en katt som ikke alltid har hatt det like bra. Min Frøya ble funnet utsultet, skadet og høygravid et sted ved Gardermoen 6 år tilbake. Hun var vettskremt og jeg fikk nesten ikke ta på henne. I dag har hun lagt på seg 3 ganger sin kroppsvekt, har en enorm hvit pels og kan ikke få nok kos. Hun er en sterk og sunn katt som fortjener en trygg tilværelse. Det finnes mange katter som behøver hjelp, dessverre kan man ikke hjelpe alle, men det føles godt å ha hjulpet iallefall én. Jeg vil yte min beundering til frivillige organsiasjoner som Foreningen for Omplassering av Dyr og Dyrebeskyttelsen, dere gjør en kjempeinnsats.
tre

Comments are closed.