I'm excited!

Posted: September 8, 2009 in When afk

Hvorfor? Jeg så en trailer i dag- kom over den som en forhåndsbestilling i firmaet jeg jobber, og ble øyeblikkelig overivrig. Hva jeg snakker om? “2012”- en film som har premiere på kino i november en gang.

Helt siden jeg tok med meg lillebror for å se Will Smith daske aliens i Independence Day på Felix på Aker Brygge, for noe som kjennes ut som en evighet siden, har jeg vært voldsomt fascinert av såkalte katastrofefilmer. Naturkatastrofer, aliensangrep, atomvintre, alt funker. De beste er selvsagt de filmene hvor hele jorden står i fare for å gå under, de er grøssende deilige å se på.

b9809009belopnik
I filmsamlingen min finnes er ganske ålreit utvalg slike filmer, og noen av favorittene er Deep Impact, Signs og en film som nylig ble sluppet på dvd, nemlig Knowing med Nicolas Cage. Sistnevnte så jeg på en kino i Paris tidligere i år, og den ga meg frysninger mens hårene på armene stod stivt rett til værs (hm, det hørtes ut som jeg var den hårete gorillaen, men hallo, alle har da hår på armene). I denne filmen fantes det heller ingen amerikansk president med høy moral/ jagerflyutdanning med fordypning i å få ned ufoer/evnen til å holde taler som inspirerer hele verden- stryk det som ikke passer. Forfriskende.

Det ser ikke ut til at noen kan redde verden i “2012” heller, det hele virker ganske så dystert for å si det mildt. Og effektene er store og mektige, gjett hvem som skal stå klar med popcorn og cola når premieredørene åpner?

Liker du denne typen filmer?

Sjekk ut den offiselle traileren for “2012”: http://www.youtube.com/watch?v=cyCCd8MCcZY – dessverre vil ikke siden la meg legge til videoen direkte.

Comments are closed.