I like to move it, move it

Posted: August 27, 2009 in Around Azeroth

Jeg har meldt meg på dansekurs i swing. På tide å finne frem danseskjørtet og pusse lakkskoene! Jeg vil ikke lenger være den som blir spruttød når jeg tråkker folk på tærne og stanger inn i bordkanter, søyler og andre dansende de gangene jeg deltar på tilstelninger som krever kunnskap om flere dansesteg enn fugledansen. No more!

Egentlig liker jeg jo dans. Det er jo en grunn til at jeg liker å plage mine venner med Piccolo of the Flaming Fire! Har du forresten noen gang tenkt over hvor de ulike dansestilene i WoW kommer fra? Dessverre kan ikke Blizzard ta æren for å ha oppfunnet disse, da de som regel en referanse til et eller annet. Sjekk ut denne videoen! 🙂

Male human/dwarf dance: Fra filmen “Saturday Night Fever” med John Travolta
Male orc dance: Fra 90-talls klassikeren “Cant touch this” med MC Hammer
Druid i treeform dance: Chubby Checker, “The Twist” fra 1962
Night elf female dance: Fra franske Alizées Jacoteys musikkvideo “J'en ai marre”
Male bloodelf dance: Fra filmen “Napoleon Dynamite”
Male draenei dance: Fra Dahler Mehndis musikkvideo “Tunak Tunak Tun”. Ikke spør hva det betyr.
Ogre dance: Parodi på Chippendales, fremført av Chris Farley
Blood elf female dance: Diverse dansetrinn fra forskjellige Britney Spears videoer.
Baby murlock dance: Fra tegnefilmen “One Froggy Evening”
Female dwarf dance: Fra Riverdance (aka stepdance)
Male night elf dance: Fra Michael Jacksons legendariske fremvisning av “Billie Jean”

Snart vil jeg rocke dansegulvene i alle bryllup, fester og danskebåtturer jeg blir intivert på! I mellomtiden kan jeg jo øve meg ved å finpusse dansetrinnene her. 🙂

Comments are closed.