A whole new me?

Posted: July 30, 2009 in News

classes

Hallois!

I forrige innlegg skrev jeg om at jeg iblant var lei av irriterende spillere. Jeg nevnte også at jeg hadde hørt at hordespillerene var i gjennomsnitt eldre enn alliance- heldigvis skrev jeg “muligens”, for jeg har sjekket opp dette og det viser seg at jeg tok feil.

Gjennomsnittsalderen for en hordespiller er satt til 27.5 år, mens alliancespilleren er i gjennomsnitt 28,7. So much for assuming (Kilde:http://www.howstuffworks.com)!

Uansett, om jeg nå skulle hatt lyst til å begynne å spille horde er det vel ikke alderen som er hovedfaktoren. Jeg må bare innrømme at jeg har en svakhet for bloodelves. Jeg synes de er flotte å se på, selv om den mannlige bloodelven kanskje til tider er litt…ehm…feminin? Bare bittelitt? Jeg hadde uansett ikke valgt en mannlig spiller, så det hadde ikke vært noe problem.

Jeg skrev som sagt at jeg ikke hadde villet starte å levele en karakter helt fra scratch i mål om å bruke den som main i endgame content- inntil noen fortalte meg om at jeg om en tid ikke ville behøve dette. “Alle” har visst fått med seg at Blizzard planlegger at spillere kan bytte side, dvs at jeg kan ta min alliance shaman og overføre den til hordesiden. Nå kan jo ikke bloodelves være shamans, så der røk drømmen om en spinkel, lettbent alv med flagrende hvitt hår og grønne øyne med en masse shiny totems rundt omkring. Jeg vet ikke om det er noe å vurdere, når jeg antakelig ville endt opp slik:

shaman

Uansett, denne nye muligheten skaper jo en del spørsmål, så for de av dere som er like treige med å få med seg ting som meg, har jeg postet en faq fra Blizzardposten på WoW-forumet:

Q. Will we be able to switch between the races on our own faction?
A.. No. Players will only be able to switch to a race of the opposite faction.

Q. Will I be able to choose the race on the opposite faction that I want to change to?
A.. Yes, but you will only be able to switch to a race that has your class type available to it. So if you play a human paladin, you?d only be able to change to a blood elf paladin.

Q.How much will it cost?
A.. We do not have further information on this at this point in time.

Q.Will I be able to switch back to my original faction but a different race?
A.. No. You will only be able to switch back to your originally chosen race.

Q.. How will the switch between reputation, gear, mounts, etc be handled?
A.. We?ll have more details for you at a later point in time, though we plan to keep these as close to a reflection of the other faction as much as possible.

Q.How often can you change your faction?
A..We do not have any information to share on this at this point in time, however we will have restrictions on the frequency by which players can change their faction.

Q. How will this affect the balance of Horde and Alliance on the realms?
A.. We are taking great care in how we implement this new service in order to maintain balance between the factions on the realms but do not have any further details to share.

Det var ufattelig mange svar på denne posten, og meninger og synspunkter haglet. Selv synes jeg det virker ok, det hadde vært morsomt å overføre en karakter som ikke blir brukt mye uansett til “the dark side”.

I mellomtiden får jeg fortsette å beundre blodalvene i all hemmelighet. Jeg har funnet en annet løsning også faktisk, en som vil løse hele problemet. Jeg har hver kveld de siste ukene tatt en runde i Magister's Terrace i håp om å skaffe meg denne:

untitled7

Sålangt intet hell, men jeg gir meg ikke! Og sånn helt til slutt, apropos det jeg sa om irriterende “kids”, så er det noen som er enda mer irriterende, og de har vært det i mange år! Noen som kjenner igjen disse sitatene?

  • “Give Betsy back!”
  • “Gimmie my dolly!”
  • “Don't hurt Betsy, you meanie!”
  • “Waaaah!”
  • “Stop! You'll pull her head off!”

Jepp. Her er synderne, Donna og William:

donna

Til alle hordespillere, bloodelf eller ikke; om noen skulle få lyst til å ta en liten tur til Stormwind for å ehm, “ta seg av” disse ungene, vel så skal ikke jeg være den som prøver å stanse dere! 🙂

Comments are closed.