Om å prøve noe helt nytt…

Posted: July 28, 2009 in Around Azeroth

I dag stod jeg og hang i Stormwind en stund, for første gang på lenge. Det tok ikke så lang tid før jeg kom på hvorfor jeg ikke gjør det oftere. Jeg fikk whispers i et sett. Argh!

Fra en level 12 hunter:

– Hi!!!! Can u plz make glow in wpn!!
 -No sorry. Im not an enchanter.
– Plz glow!!! On wpn!!!!
– …
– Plxz I pay!!!
– Listen…as I told you, I am not an enchanter.
– Ok.
– Ok.
– So can u give the glow??

Fra en level 34 mage:

– Can you please boost me in SM?
– No, sorry
– But why? I really need help 😦 Please
– I dont give boosts. Besides it would take forever. Im resto.
– You are rested?
– Hm? No resto. As in restoration. My spec.
– Oh. Sorry then. I thought you were a shaman.

Så er det trade og generalchatten. Imbàpally spammer “Dirge”. Lolpwnrogué svarer med å skrive “anal” om og om igjen. Noen kommer med “your mum” jokes og de som prøver å få slutt på det hele blir kalt noob, no-lifer eller gay. Visst, klokken er 16.00 og det er primetime for kranglelystne småunger som får nervøse latteranfall ved å lese ordet “boob”. Vanligvis er jeg jo mest online når det er en raid på gang, og da slipper jeg å forholde meg til slike.

Gjennomsnittsalderen i World of Warcraft er visstnok 27 år. Hvor (utenom min egen guild) er så alle disse? Jeg har hørt (men ikke fått bekreftet) at det er flere voksne / mer modne spillere på hordesiden. Jeg har ikke lyst å starte helt på nytt, så det er nok ikke en løsning.

Er det kanskje serveren min som er problemet? Er den spesiell attraktiv for 12-åringer som synes det er tøft å kunne si hva de vil uten at det får konsekvenser? Og hvordan er det på roleplay servere? Jeg bestemte meg for å undersøke saken, og etter litt research valgte jeg å  oppsøke RP serveren Argent Dawn- en høy befolket server som skal være blant de beste RP EU serverne. Sekunder senere ble warlocken Lynn født.

rp
Første stopp er Goldshire i Elwynn Forest. Det første jeg legger merke til er at ingen løper, alle går. En level 49 warrior iført cloth sitter bekvemt  i en vinduskarm og emoter: “Trimack finds his favourite position up on the window still, trying to look his best. Maybe this day she will pass by and notice him. He will never grow tired of waiting for her.” Hvem herr Trimack venter på er uvisst, og jeg føler meg ikke moden nok i roleplayingspråket til å spørre ham heller. Rundt hjørnet står Traelor og Tralinda, Traelor har nettopp blitt tatt opp til presteyrket, men er frustrert over sin master. Tralinda prøver å trøste henne ved å fortelle at presteyrket er en lang utdannelse, men som setter dype spor i sjelen, på den lange veien. I skogholtet ved smiehuset lusker Elfea rundt, han spør om noen har sett en stor Elwynn bear, denne har visst spist hans bestefars monokkel. Om noen skulle finne den ville han bli evig takknemlig, denne var nemlig det eneste gjenværende fra en stor og ærefull slekt.

Jøss, tenker jeg, dette ER virkelig annerledes! Ingen spam, ingen blablabla, ingen….vent nå litt… Ut av intet dukker han opp. Gnome roguen Ikìllyou kommer sprettende foran meg og roper så høyt at om bjørnen som har spist Elfeas monokkel var i nærheten, har han iallefall skygget banen nå. “WHERES THE HORDE?????!!”, roper Ikìllyou og magien er brutt.

En tur til Stormwind er også nødvendig. Hvordan kommer trade- og generalchatten til å se ut her? Noen ser etter en enchanter. Sålangt ser alt likt ut. Kanskje litt stillere, men det er sent og over leggetid for de minste. Inntil det kommer opp meldinger om at Stormwind er under angrep. Istedenfor “OMG horde pwning the king come help ffs”, roper noen “Rescue us, killing the dogs o' Stormwind! Neaten the lines!”. “Lutz of dead ppl in castle lololol” er erstattet med “O' screams in the chapels, corpses on the floor”. Paladinen Detroix sitter ved fontenen i Stormwind, iført fullt epic level 60 gear. Selv om han er level 80 nå, ser det ikke ut til at har noen intensjoner om å forandre på dette. Han skulle gjerne hjulpet til, forteller han, hadde det bare ikke vært for dette fordømte benet.

defender

Jeg vil gjerne bli værende for å høre på hvilken historie som ligger bak Detroixs ben, men blir avbrutt av Vanessaa som klager over at det er harde tider i prostitusjonsyrket. Det ligger ikke lenger like mye penger i det som før, men om hun blir tilbudt riktig pris vil hun ikke la seg be to ganger for å utføre jobben sin. Noe Callypto benytter seg av, og vi blir vitner til en svært så privat og intim affære.
sex
Det hele blir avsluttet med en jublende folkefest for å feire at horden ble beseiret. Detroix erklærer at han ikke vil være med på dette, muligens vekker dette gamle minner hos den nå pensjonerte krigshelten, minner som fortsatt gjør vondt. Callypto og Vannessaa blir selvfølgelig med og danser nakne midt i sentrum, fulle av glede. Man kan jo ikke være dårligere eller hva? Jepp, jeg blir med. Og for hva det er verdt; jeg har det moro!

fest
Å starte en ny karakter på en roleplay server for å levele den til 80, er nokså uaktuelt for min del. Men det som er bra med en slik server er at du slettes ikke behøver å nå level 80 for å få noe ut av spillet. De fleste spillerne er ikke 80 og ser ikke ut til å ha noen hast med å bli det, heller. Selvfølgelig finnes også her irriterende og umodne spillere (WHERES THE HORDE!!!!), men langt færre…faktisk! Jeg hadde det utrolig moro den korte tiden jeg spilte på Argent Dawn, og utelukker ikke at jeg tar en tur tilbake. Rett og slett en forfriskende opplevelse som kan anbefales 🙂
May the Elune be with you (Uhm, eller noe slikt)!

Comments are closed.