To all the games I've loved before…

Posted: July 26, 2009 in Around Azeroth

becamario

…Vel, kanskje ikke alle, men det er iallefall tre som har satt dype inntrykk. Første gang jeg prøvde MarioCart på super nintendo var en stor opplevelse. Første gang jeg innså at jeg var bedre på det enn broren min, som spilte 24/7, var en enda større opplevelse. Siden har jeg spilt på Nintendo 64, GameCube og nå på Wii. Og hver gang er det…ja, Wiiiii!

I et friminutt på videregående leste jeg en spillanmeldelse av Sims og kjøpte spillet noen dager senere. Når Sims2 kom begynte jeg å desgine egne møbler og klær og lagde til og med en liten hjemmside hvor folk kunne laste ned ymse greier. Sims3 har jeg også skaffet meg, men det er nok ikke det spillet jeg kommer til å bruke mest tid på.

mariosims
Det kommer vel ikke som noe sjokk at min tredje store spillopplevelse var første gang jeg prøvde World of Warcraft. Jeg gikk med på å prøve det, overbevist om at dette ikke var noe for meg og ivrig etter å komme tilbake til kjøkkenet jeg holdt på å innrede i Sims2. Hva kan jeg si? Det kjøkkenet ble aldri fullført. Den første tiden hadde jeg absolutt ingen aning om hvordan jeg burde spille, men spille gjorde jeg uansett, og følelsen var nesten magisk. Bildet under inneholder forøvrig en liten honnør til mitt første epic våpen i spillet, Bloodrazor, et sverd totalt upassende for meg, men det skjønte jeg jo ikke da. Det var stort, det var kult, det var epic- what's not to like? 🙂 Nå er det ikke lenger så mye nytt å oppdage, men jeg synes fortsatt endgame content er utfordrende og stimulerende. Så er det selvfølgelig det sosiale aspektet, man har jo skaffet seg en del navn på friendsliste etter å ha spilt såpass lenge 🙂

simswow
Innimellom kan det likevel være rett så ok å ta en liten pause og kanskje spille noe annet? Noen som har noen forslag til andre, underholdene spill jeg burde prøve?

Ønsker dere en god søndag kveld 🙂

Comments are closed.